Belirtilen kargo tarihi; aynı gün saat 15:00’a kadar verilen ve ödeme işlemi tamamlanmış siparişler için geçerli tahmini tarihtir. Yoğunluk veya stok durumu gibi nedenlerle kargo tarihi değişiklik gösterebilir. Siparişiniz kargoya verildiğinde bilgilendir

Hareket - İmge / Sinema -1

Gilles Deleuze NORGUNK YAYINCILIK

Liste Fiyatı:
Çevirmen: Soner Özdemir
Yayın Tarihi: 31.03.2014
ISBN: 9789758686742
Dil: TÜRKÇE
Sayfa Sayısı: 289
Cilt Tipi: Karton Kapak
Kağıt Cinsi: Kitap Kağıdı
Boyut: 15 x 22 cm
495.00TL
Ücretsiz Kargo

Ücretsiz Kargo

6 Taksit

6 Taksit

Hızlı Teslimat

Hızlı Teslimat

Güvenli Alişveriş

Güvenli Alişveriş

Deleuzeün imgelerin ve göstergelerin sınıflandırmasına ayırdığı iki ciltlik "sinema" çalışmasının ilki olan Hareket-İmge (ikinci cilt: Zaman-İmge) ağırlıklı olarak Amerikalı göstergebilimci C. S. Peirceün ve özellikle Fransız filozof Bergsonun tezlerine dayanıyor: "Hareket şimdidir, katetmenin edimidir." 20. yüzyılın hemen başında, sinemanın ortaya çıkışıyla birlikte sanatta, bilimde, felsefede yoğun olarak etkisini hissettiren hareket düşüncesi, esas olarak hareketi ayrıcalıklı anlarla değil, herhangi bir anla ilişkilendiriyordu: "Herhangi an, bir diğer herhangi ana eşit mesafede olan andır. O halde sinemayı, hareketi herhangi anla ilişkilendirerek yeniden üreten sistem olarak adlandırıyoruz."

Ortaya koyduğu bu kapsamlı incelemenin bir sinema tarihi olmadığını kitabın en başında belirten Deleuzeün, bu işe kalkışmasındaki temel nedenin "hareket" ve "zaman" mefhumları aracılığıyla "bütün" kavramını yeniden tartışmaya açmak olduğu ileri sürülebilir. "Bütün" kapalı bir küme değildir, kapalı kümelerin kümesi değildir, "bütün" açıktır, durmadan değişir, süredir. Öyleyse, "hareket-imge" olarak tanımlanan plan da, mekânda yayılan bir kümenin parçalarının yer değiştirmesi ve sürede dönüşen bir bütünün değişimidir.

Deleuze burada yine en iyi bildiği şeyi yapıyor, sinemanın arkasına geçip, ışığı ve gölgeyi eğip büken çocukları ona yeniden doğurtuyor: Griffith ve organik birlik; Ayzenştayn ve Sovyet diyalektiği; Chaplin, Buster Keaton, Marx Biraderler, makineye karşı bürlesk, makineye karşı makine; Hitchcockun zihinsel-imgesi, ilişki-imgesi; Rossellini ve kaybedenlerin sineması; Godardda kan yerine kırmızı boya; Herzogun o uzun yürüyüşü...

Yorumlar

Anasayfa Kitaplar Sepetim Hesabım